Як виконати Угоду. Відкрита конкуренція та антимонопольне законодавство. ІНФОГРАФІКА

Галина Заворітня, Любов Акуленко, для ЄвроПравди _ Понеділок, 14 липня 2014, 09:00
Версія для друку Коментарі

"Європейська правда" продовжує друкувати серію інфографік на тему "Як виконати Угоду про асоціацію", виготовлених громадською організацією "Центр UA" спільно з TEXTY.org.ua.

Наша третя вимога до держави стосується блоку антимонопольного законодавства, яке має забезпечити справжню і відкриту конкуренцію.

Угода про асоціацію не є самоціллю, її підписання саме по собі не є запорукою успіху.

Україна здатна отримати значні вигоди від Угоди про асоціацію (УА) лише у разі її виконання. Зокрема, відповідності до норм документа, Україні необхідно зробити більш чіткими правила конкурентної політики.

У нас давно поширена практика накладання необґрунтованих штрафів на українські компанії, коли ніхто не розуміє ані принципів їх накладення, ані розмірів. Звісно, це значно погіршує умови ведення бізнесу.

Такі українські реалії не були секретом і для переговорних команд, які наповнювали змістом Угоду про асоціації. Тому в главі 10 "Конкуренція" IV розділу УА прописані вимоги щодо вдосконалення антимонопольного законодавства України.

У даній інфографіці йдеться про зміни, які стосуються основи основ сучасної економіки – рівних конкурентних умов для всіх учасників ринку.

Слід зауважити, що йдеться не про створення ідеальних умов - такого не буває. Йдеться про те, що дотримання і виконання домовленостей УА може вирівняти наші шанси на використання переваг Спільного ринку ЄС.

З українського боку вирішальною є роль арбітра - Антимонопольного комітету України (АМКУ) та дотримання правил гри всіма учасниками. А скористатися шансом – це передусім наш спільний національний інтерес змінити тіньові правила, за якими всі грали досі, на прозорі та зрозумілі.

Сьогодні АМКУ використовує непрозору практику накладення штрафів за порушення конкуренції. Інфографіка детально розглядає та визначає необхідні кроки для зміни шести основних проблем, які спільно з експертами були визначені у цій сфері.

Україна має негайно - всюди, де це можливо - ще до набрання чинності УА розпочати виконання цих кроків.

Рекомендації, описані в інфографіці, запровадять більше прозорості та гнучкості у роботі АМКУ. Але водночас є потреба, щоб з боку великого, малого та середнього бізнесу з'явилося усвідомлення відповідальності за свої дії.

Контролюючий орган має оформлювати штрафи у зрозумілому вигляді та враховувати як обтяжуючі, так і полегшуючі складові під час розгляду кожної справи.

Надважливим є оприлюднення всіх рішень, хоча б за зразком судової практики, щоб підприємці могли розуміти логічний взаємозв’язок складових в ухвалених рішеннях АМКУ.

Бізнес потребує збільшення показників річного обороту компаній, які звертаються до АМКУ за дозволом на злиття, а також скорочення терміну та спрощення процедури погодження тих угод, які не впливають на стан конкуренції в Україні. 

АМКУ не здатен здійснити таке реформування самостійно.

За час існування він мав таку можливість, але не скористався нею протягом багатьох років. Тому тепер зміни доцільно закріпити на рівні національного законодавства.

Треба чітко розуміти, що  дотримуватися встановлених правил, насправді, не таке легке завдання, як здається.

Однак це - засадниче питання для того, щоб створити в себе європейські умови життя, про які всі багато говорили, але мало хто робив щось впродовж усіх років незалежності України.

Ці зміни є також складовою боротьби з необхідністю давати хабарі чиновникам, яка і досі є неодмінною умовою ведення бізнесу в Україні.

Натисніть на картинку для збільшення інфографіку

Автори: Галина Заворітня, Любов Акуленко, ГО "Центр UA"

powered by lun.ua
ПУБЛІКАЦІЇ
Євген Приходько, для Європейської правди

Міграційна проблема на паузі: чи пройшов ЄС пік кризи біженців

За минулий місяць потік мігрантів із Лівії до Італії впав на 85%. Втім, дуже вірогідно, що досягнуто це було не зовсім законним шляхом. Рим звинувачують у виплаті коштів лівійським воєначальникам та бандитам заради призупинення міграції.

Сергій Сидоренко, Європейська правда

МЗС Британії: Діючий візовий режим для українців незадовільний, це чіткий сигнал

Британський міністр у справах Європи та Америки Алан Дункан: "Мій сигнал буде таким: йдіть далі, не зменшуйте швидкість!.. Британія не має права розпочинати торговельні переговори з Україною, доки є членом ЄС. Але нічого не заважає нам почати неформальний діалог..."



Тарас Качка, для Європейської правди

Зупинитися без членства: чим небезпечна для України ідея про митний союз з ЄС

Наразі ми далекі від вичерпання можливостей Угоди про асоціацію, особливо в нетарифних бар’єрах в торгівлі і в послугах... Митний союз просто не відповідає прагненням України. Зрештою, турецька модель митного союзу – дітище перших років існування ЄС...

Анатолій Марциновський, Європейська правда

Безроумінг до безвізу: міфи та правда про нову обіцянку Порошенка

За процедурами ЄС, Європарламент не може от так взяти й скасувати роумінг чи будь-що інше – це результат тривалої законодавчої роботи, здійсненої спільно з Радою ЄС та Єврокомісією. Історія, що не раз виставляла "обіцяльників" посміховиськом, нічому не навчила.


АВТОРИЗАЦІЯ


УВІЙТИВІДМІНИТИ
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter