Як виконати Угоду. Відкрита конкуренція та антимонопольне законодавство. ІНФОГРАФІКА

Галина Заворітня, Любов Акуленко, для ЄвроПравди _ Понеділок, 14 липня 2014, 09:00
Версія для друку Коментарі

"Європейська правда" продовжує друкувати серію інфографік на тему "Як виконати Угоду про асоціацію", виготовлених громадською організацією "Центр UA" спільно з TEXTY.org.ua.

Наша третя вимога до держави стосується блоку антимонопольного законодавства, яке має забезпечити справжню і відкриту конкуренцію.

Угода про асоціацію не є самоціллю, її підписання саме по собі не є запорукою успіху.

Україна здатна отримати значні вигоди від Угоди про асоціацію (УА) лише у разі її виконання. Зокрема, відповідності до норм документа, Україні необхідно зробити більш чіткими правила конкурентної політики.

У нас давно поширена практика накладання необґрунтованих штрафів на українські компанії, коли ніхто не розуміє ані принципів їх накладення, ані розмірів. Звісно, це значно погіршує умови ведення бізнесу.

Такі українські реалії не були секретом і для переговорних команд, які наповнювали змістом Угоду про асоціації. Тому в главі 10 "Конкуренція" IV розділу УА прописані вимоги щодо вдосконалення антимонопольного законодавства України.

У даній інфографіці йдеться про зміни, які стосуються основи основ сучасної економіки – рівних конкурентних умов для всіх учасників ринку.

Слід зауважити, що йдеться не про створення ідеальних умов - такого не буває. Йдеться про те, що дотримання і виконання домовленостей УА може вирівняти наші шанси на використання переваг Спільного ринку ЄС.

З українського боку вирішальною є роль арбітра - Антимонопольного комітету України (АМКУ) та дотримання правил гри всіма учасниками. А скористатися шансом – це передусім наш спільний національний інтерес змінити тіньові правила, за якими всі грали досі, на прозорі та зрозумілі.

Сьогодні АМКУ використовує непрозору практику накладення штрафів за порушення конкуренції. Інфографіка детально розглядає та визначає необхідні кроки для зміни шести основних проблем, які спільно з експертами були визначені у цій сфері.

Україна має негайно - всюди, де це можливо - ще до набрання чинності УА розпочати виконання цих кроків.

Рекомендації, описані в інфографіці, запровадять більше прозорості та гнучкості у роботі АМКУ. Але водночас є потреба, щоб з боку великого, малого та середнього бізнесу з'явилося усвідомлення відповідальності за свої дії.

Контролюючий орган має оформлювати штрафи у зрозумілому вигляді та враховувати як обтяжуючі, так і полегшуючі складові під час розгляду кожної справи.

Надважливим є оприлюднення всіх рішень, хоча б за зразком судової практики, щоб підприємці могли розуміти логічний взаємозв’язок складових в ухвалених рішеннях АМКУ.

Бізнес потребує збільшення показників річного обороту компаній, які звертаються до АМКУ за дозволом на злиття, а також скорочення терміну та спрощення процедури погодження тих угод, які не впливають на стан конкуренції в Україні. 

АМКУ не здатен здійснити таке реформування самостійно.

За час існування він мав таку можливість, але не скористався нею протягом багатьох років. Тому тепер зміни доцільно закріпити на рівні національного законодавства.

Треба чітко розуміти, що  дотримуватися встановлених правил, насправді, не таке легке завдання, як здається.

Однак це - засадниче питання для того, щоб створити в себе європейські умови життя, про які всі багато говорили, але мало хто робив щось впродовж усіх років незалежності України.

Ці зміни є також складовою боротьби з необхідністю давати хабарі чиновникам, яка і досі є неодмінною умовою ведення бізнесу в Україні.

Натисніть на картинку для збільшення інфографіку

Автори: Галина Заворітня, Любов Акуленко, ГО "Центр UA"

powered by lun.ua
ПУБЛІКАЦІЇ
Любов Акуленко, Світлана Майструк, для Європейської правди

Зміни не для всіх: що означатиме перехід на європейський стандарт водійських посвідчень

У країнах ЄС зазвичай для водіїв 1-ї групи діє спрощена система – достатньо перевірити зір/заповнити декларацію про стан здоров’я. Вимоги до підтвердження здоров’я зростають лише після досягнення 50-річного віку або залежно від тяжкості умов праці.

Наталя Іщенко, для Європейської правди

Гібридний пожежник: чому балканські країни проігнорували російську допомогу

Американська преса неодноразово висловлювала припущення, що Росія фактично створила у Сербії майже не замасковану військову базу... Незважаючи на дійсно жахливі пожежі у Хорватії та Чорногорії, уряди цих країн не звернулися по допомогу до Гуманітарного центру.



Юрій Панченко, Європейська правда

Непорозуміння у СОТ: навіщо Україні давати фору РФ у принциповій справі

На принципово важливі консультації з Росією у СОТ українська делегація поїхала, не маючи юридичної підтримки. Такий крок може дуже дорого коштувати Україні. Особливо якщо згадати спроби РФ унеможливити наше звернення до провідних юристів з міжнародного торгового права.

Юрій Панченко, Європейська правда

Судова реформа вилилася у протести: Польща йде на загострення конфлікту з ЄС

Ініціативи президента Польщі з реформування судової системи можуть мати довгострокові наслідки. У тому числі й для України. Така ініціатива суттєво збільшує вартість "золотої акції", що має популістська Kukiz'15. А відповідно, курс Польщі може стати ще більш недружнім до України.


АВТОРИЗАЦІЯ


УВІЙТИВІДМІНИТИ
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter