Європейці походять від групи людей, які 35 тис. років тому жили біля Бельгії - вчені

інфографіка
Четвер, 12 травня 2016, 12:44

Всі жителі Європи пов'язані з группою людей, яка жила 35 000 років тому недалеко від території сучасної Бельгії.

Про це свідчать ДНК-тести, проведені группою вчених Гарвардського університету, йдеться у статті журналу Nature.

Вважається, що сучасні люди прийшли до Європи близько 45 000 років тому. Проте існує дуже мало інформації про те, як вони поширилися по всьому континенту.

Група вчених провела найбільш докладний на сьогоднішній день тест ДНК європейців епохи верхнього палеоліту для відкриття родоводу ранніх сучасних людей.

Науковці кажуть, що ця група людей жила в північно-західній частині континенту близько 35 000 років тому, і що вони безпосередньо є предкам сучасних європейців. Дослідники називають цю групу "батьки-засновники Європи".

Прихід сучасних людей близько 45 000 років тому зрештою став причиною загибелі неандертальців.

В останній Льодовиковий період, що, як вважають, закінчився близько 12 000 років тому, лід вкривав більшу частину Європи. Коли лід відступив, Європа була заселена.

Американський професор Девід Рейх і його колеги з Гарвардського університету хотіли з'ясувати більше про процес репопуляціі і для цього вони проаналізували дані геномів 51 людини, які населяли регіон між 45 000 і 7000 років тому.

Місцезнаходження і вік сучасних людей, які населяли регіон між 45 000 і 7000 років тому, і геноми яких вивчали вчені (натисніть для збільшення)

Згідно з генетичним даними, всіх європейців можна простежити до однієї групи, яка пережила останній Льодовиковий період і жила 37 000 років тому.

Експерти прийшли до висновку, що ця основоположна група має глибоке коріння в багатьох частинах Європи. Дослідники кажуть, що сучасні європейці можуть простежити свій родовід до цієї групи людей, що населяли північно-західну частину Європи на місці сучасної Бельгії.

Крім того, так звані батьки-засновники були частиною Оріньякської культури, яку зрештою витіснила інша групу ранніх людей з Граветської культури, які прибули в Європу близько 33 000 років тому.

Близько 19 000 років тому інша група людей, яка також відноситься до Оріньякської культури, знову поширилася по всій Європі. Дослідники вважають, що, в кінцевому рахунку, ця культура була тією, яка заселила Європу після того, як льодовики відступили із більшої частини Європи.

Близько 14 000 років тому європейці стали більш тісно пов'язані з популяціями Близького Сходу, Кавказу і Туреччини. Цей час збігається з початком першого великого періоду потепління в кінці Льодовикового періоду і може пояснити збільшення людей з південного сходу.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.