Чому повернення авіарейсів над Чорним морем є перемогою України

Четвер, 18 лютого 2016, 16:46 — Тарас Качка, уповноважений з питань підприємництва при ДФС

Рішення Європейського агентства з авіаційної безпеки (EASA) дозволити комерційні авіарейси над Чорним морем біля анексованого Криму спочатку виглядало як справжня #зрада.

Принаймні, російські ЗМІ, подаючи цю новину, робили висновки про початок легалізації нинішнього статусу півострова. Отже, підстави волати про зраду дійсно були.

Але насправді нинішнє рішення – не лише не #зрада, а навпаки – є всі підстави говорити про справжню, та ще й потрійну перемогу України.  

Щоб переконатися в цьому, варто уважно подивитися саме рішення EASA.

Зважаючи, що більшість читачів не орієнтується у таких непростих документах, варто пояснити, де ж тут є #перемога.

Юридична перемога

EASA не лише ствердило, що "Україна є єдиною міжнародно визнаною державою для надання послуг з управління повітряним рухом у Сімферопольському районі польотної інформації", але й чітко зазначило, що "Росія не є міжнародно визнаною для надання послуг" у цьому районі.

Тобто EASA негативно відреагувало на активні дії щодо публікації навігаційної інформації в зазначеному районі.

Формально це підтвердження Рішення Ради ІСАО від 19 лютого 1997 року, але таке рішення надзвичайно важливе в умовах, коли Росія активно шукає способів закріпити в міжнародних документах свій контроль над територією Криму.

Саме тому це важлива юридична перемога України.

Організаційна перемога

Рекомендація EASA базується на оцінці заходів "Украероруху" щодо забезпечення можливості надійного надання послуг у Сімферопольському районі польотної інформації.

Формально попередня заборона була пов’язана із втратою контролю над майном на території окупованої АРК Крим, без якого "Украерорух" не міг забезпечити належну безпечність польотів. 

Цей документ засвідчує, що українська компанія довела свою спроможність надійно надавати послуги. Знову ж таки, це відбувається в умовах, коли Росія наполегливо "рекламує" послуги своєї компанії.

Таким чином, це ще один елемент доведення того, що Україна є надійним міжнародним партнером, здатним виконувати свої обов’язки.

Економічна перемога

EASA рекомендує авіакомпаніям держав-членів ЄС використовувати два маршрути – 851 KUGOS-ADINA и M856 RAKUR-DIGAM.

Це звісно дуже обмежене розблокування польотів у Сімферопольському районі польотної інформації, але навіть у такому обсязі йдеться про додаткові надходження "Украероруху" коштів за надані послуги. 

Адже ці маршрути є досить привабливими для польотів між європейськими державами і країнами Азії, у тому числі й для далекомагістральних рейсів.

Крім того, відкриття цих рейсів також суттєво збільшує привабливість використання аеропорту Одеси для рейсів у південному і східному напрямах.

І нарешті, нинішнє рішення – доказ того, що Україна має бути надзвичайно проактивною в своїх діях. Адже саме активність наших органів влади і забезпечила переможний для нас результат.

А отже, не зупиняймося та працюймо далі!

 

Автор: Тарас Качка,

уповноважений з питань підприємництва
при Державній фіскальній службі

Публікації в рубриці "Експертна думка" не є редакційними статтями і відображають виключно точку зору автора

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
Реклама: