Колонки

Кредитна дієта
Не можна сказати, що інвестори повністю залишили Україну. Зараз країною цікавляться лише опортуністи - фонди, що спеціалізуються на ризикованих інвестиціях і готові купувати активи дешево. І таким фондам нема чим дорікнути: це їхня стратегія - придбавати активи у країнах з підвищеними ризиками. Якби у країні не велися бойові дії, вони б навіть не виявляли до нас інтерес.
Публічна реформа
Отже, за 2013 рік аналітики відводять Україні останнє місце серед країн Східного партнерства в сфері якості державного управління. Що потрібно зробити, щоб дати поштовх інституційним реформам? Для України це питання залишається вкрай актуальним.
«Містраль». Троянський кінь Європи
Україна має достатні передумови для твердження, що передача суден «Містраль» Російській Федерації у легітимний спосіб є сумнівною. Україна має попередити, що у випадку передачі «Містралів» Французька Республіка стане співвідповідальною за наслідки їх використання путінською Росією.
Техогляд європейського зразка: безпека без корупції
Обов’язковість технічного огляду для легкових автомобілів рано чи пізно треба повертати. При цьому, пам’ятаючи про попередній корупційний досвід та враховуючи кращі європейські практики, маємо обрати найкращий варіант для України.
Коли ж нарешті почнеться асоціація?
Нині не вистачає, перш за все, одного – бажання... Не хотів би проводити паралелі чи порівнювати, але громадянське суспільство не пробачить нинішній владі затягування ратифікації, як не пробачило Януковичу відмову від підписання Угоди.
Базель III як банківська карта євроінтеграції
Україна може і не виконувати правила Базельського комітету з питань банківського нагляду - в тексті Угоди з ЄС таких вимог немає. Але саме перехід до цих стандартів дозволить очистити банківський сектор та залишити на ринку лише тих гравців, які здатні витримати жорстку конкуренцію за клієнта. Як результат, до України знову прийдуть великі європейські банки.
Україно-російський конфлікт як внутрішній виклик для Європи
У нас – навіть в про європейських колах – нині панує хибна думка про демократію... Ми повинні зрозуміти, що якщо ми бачимо себе складовою європейського проекту, то ключові проблеми ЄС, в тому числі відсутність єдності, вже зараз є і нашими проблемами.
Ратифікація Асоціації – що приховано за її "технічною" підготовкою
Тиск громадськості на народних депутатів – це, за великим рахунком, холостий постріл. Процес нині гальмує не Верховна рада... Підготовка пакету документів для ратифікації, який подається президенту, займає один-два дні, адже для Міністерства закордонних справ це звична процедура.
ЄС – це довгострокове планування
Україні слід навчитися складати чіткі довгострокові плани, подібні до європейських, та дотримуватися їх, незалежно від того, який склад парламенту обраний та хто зараз президент. Поки, на жаль, це не дуже виходить.
Створюється громадський орган Асоціації
Створення Платформи громадянського суспільства (де будуть представлені громадські організації України та Євросоюзу на паритетних засадах) передбачене Угодою про асоціацію... Встановлений жорсткий крайній строк для подання заявок тих, хто бажає взяти участь у створенні платформи – 30 червня 2014 року. Лишилося ще кілька днів.
Стокгольмський арбітраж. Позиція "Нафтогазу" краще, ніж здається
На перший погляд позиція НАК «Нафтогаз України» виглядає авантюристично, проте на її підтвердження свідчить вагома кількість прецедентів перегляду ціни на газ в арбітражному порядку.
З турботою про здоров’я. 5 законів, які зроблять продукти безпечними
Для багатьох українських підприємств ассоціація - це можливість виходу на нові ринки. Та підписання угоди недостатньо. Якщо не ухвалити низку законів, український виробник не отримає право на "відкритий" експорт до ЄС... Окрім того, ці закони допоможуть захистити здоров'я українців.
"Філіппінська справа" та Україна: юридичний коментар
З точки зору пересічного громадянина цей спір може здатися малозначним чи навіть дивною забавкою юристів. Проте це не так. Рішення Суду ЄЄ є дуже важливим для функціонування ЄС в цілому, оскільки від правової підстави залежить здатність різних інституцій ЄС здійснювати вплив на зовнішню політику ЄС, а також співвідношення повноважень ЄС і його держав-членів у сфері зовнішньої політики
Перші кроки Асоціації: стандартизувати треба не на шкоду
Економічна частина Угоди про асоціацію, яку ми маємо підписати в кінці червня, вимагає привести наші стандарти у відповідність з європейськими, в іншому випадку двері "європейського ринку" для українських товарів не відкриються.
Створюємо Платформу громадянського суспільства в рамках УА
Основним завданням для українського громадянського суспільства на ближчі місяці стане запровадження ефективного механізму співпраці між Україною та ЄС. У статті 469 Угоди про Асоціацію передбачено створення Платформи громадянського суспільства.
Борщова безпека
Жарти жартами, та зварити "справжній український борщ" за кордоном у вас не вийде - ви не знайдете там наших інгредієнтів. Головна причина, з якої виробники не можуть вийти на міжнародні ринки - це темпи реформування нашої системи безпеки харчових продуктів (рос.)
Шанс нового життя
Cир без вмісту молока, псевдоковбаса за 15 гривень, недоавтомобілі - все це може щезнути, перетворитися на стару байку. Вистражданий союз з Європою здатний призвести нас до справжніх, глибинних перетворень... якщо ми знову не змарнуємо шанс.
Вибори до Європарламенту: політичний землетрус в ЄС
Вибори до Європейського парламенту привели до законодавчої гілки влади праворадикальні та євроскептичні партії, загальна частка котрих склала близько 8%...
Для чого потрібні візи з Росією
Треба зрозуміти, що у візових стосунках між країнами світу діє принцип взаємності. Введення більш жорсткого режиму перетину кордонів однією країною щодо громадян іншої майже невідворотно призводить до тих самих обмежень щодо громадян першої країни.