Вместе в Европу: зачем Украине экспортный бренд

Понедельник, 24 сентября 2018, 11:42 — , Офис по продвижению экспорта

Як держава може сприяти роботі українських експортерів? Серед іншого – завдяки просуванню експортного бренду країни.

Сам бренд було на днях презентовано за участі Офісу з просування експорту, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Європейського банку реконструкції та розвиту, а також представництва ЄС в Україні.

Слоганом експортного бренда стала фраза Trade with Ukraine, яка буде трансформуватися залежно від галузі

(Create with Ukraine, Innovate with Ukraine і т. д.).

Таку назву обрано не випадково. Адже українські товари та послуги, що продаються на іноземних ринках, формують міжнародний імідж України. Кожен проданий український товар чи послуга призвичаює іноземних споживачів пробувати, цінувати та любити українське, тим самим формуючи бренд України як виробника якісної, автентичної, креативної та інноваційної продукції. Бренд країни походження впливає на рішення споживача, який товар обрати.

Читайте также
Как чайники и свечи формируют торговлю с ЕС: интересные факты о структуре украинского экспорта

Дослідження показують, що споживач готовий платити на 22% більше за товар, чия країна походження викликає позитивні асоціації і довіру. Цим вже користуються Велика Британія, Німеччина, Швейцарія, США та інші економічно високорозвинені країни.

Приклад бренда Британії, запущеного у 2012 році: за три роки Експортна кампанія, яка коштувала Сполученому Королівству близько 113,5 млн фунтів, забезпечила чистий прибуток країні розміром у 1,2 млрд фунтів.

Інші результати: збільшення бажаючих інвестувати у країну – 16%; збільшення бажаючих відвідати країну – 16 %; збільшення бажаючих купувати британські продукти – 12%; збільшення експорту продукції малих та середніх підприємств – на 68,5 млн фунтів.

Важливо, що необхідність створення експортного бренду визнають і самі експортери. 

Перш за все, це сприятиме позитивному сприйняттю української продукції. Натомість, як зазначають експортери, наразі українська продукція сприймається переважно нейтрально. "Необхідні роки наполегливих зусиль, аби наростити лояльність до товарів, вироблених в Україні, перш ніж можна буде з упевненістю сказати про позитивний імідж", – ділиться враженнями Тетяна Абрамова, СЕО та засновник компанії RITO, яку вже можна побачити в Литві, Чехії, Канаді.

Також бренд має сприяти системній ідентифікації українських експортерів у світі.

"Реальність останніх років демонструє, що Україна стає вже помітним гравцем на міжнародних експортних майданчиках, якими є професійні промислові виставки. Звісно, разом з цим зростає необхідність візуальної ідентифікації", – зазначає організатор участі українських стендів у Paris Design Week та Maison et Objet (Париж, Франція) Анастасія Білецька. 

Зміцнення позицій компаній-експортерів на світовому ринку.  Адже бізнес – це середовище, яке постійно розвивається, не стоїть на місці, і для його розвитку важливий вихід на міжнародний рівень. Але поодинці домогтися цього дуже складно, оскільки просування на новому ринку вимагає значних ресурсів. Саме на цьому етапі розумієш важливість підтримки пулу експортерів за рахунок наявності сильного іміджу країни і формування довіри до товарів Made in Ukraine.

Єдиний бренд надає можливість кожному українському експортерові користуватися репутацією всіх інших. Незалежно від галузі.

Не секрет, що "заходити" в нову країну легше при позитивному ставленні і наявності попереднього досвіду взаємодії з українськими брендами. Позитивний досвід попередньої взаємодії дозволяє сформувати лояльне ставлення до всіх товарів і послуг, незалежно від представленої галузі.

Цей ефект відомий як крос-категорійна підтримка. Вона полягає у асоціації та проекції попередньої позитивної взаємодії користувача із товаром або послугою на будь-який інший товар або послугу, що має ту саму країну походження.

Наприклад, маючи позитивне враження від купівлі українських продуктів щоденного споживання, користувач більш лояльно ставитиметься до інших товарів з України. Від розвитку експортного бренда країни та нарощування позитивного іміджу експортованих товарів виграють компанії усіх сегментів та розмірів: від помисливості до будівництва, малого чи середнього бізнесу.

І нарешті – новий бренд дозволить позиціонувати Україну як країну, що працює за міжнародними стандартами та є перспективним торговельним партнером.

Експортний бренд розроблений Офісом з просування експорту за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. Над розробкою експортного бренда, його бренд-платформи та бренд-бука, а також виставкового бренд-бука працювала агенція BeCentric.

Використання Експортного бренда є безкоштовним для експортерів та компаній, котрі готуються експортувати, а також для всіх інституцій, що займаються просуванням експорту та надають торговельну інформацію. Всі матеріали для використання експортного бренда можна завантажити на сайті Офісу з просування експорту.

Публікації в рубриці "Експертна думка" не є редакційними статтями і відображають винятково точку зору автора

Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.