Країни ЄС приєднаються до "Шовкового шляху" в обхід Росії - Яценюк

Вівторок, 2 лютого 2016, 14:20

Уряди України та Литви підписали меморандум про приєднання контейнерного потяга "Вікінг" до руху так званим Новим Шовковим шляхом.

Про це на нараді в "Укрзалізниці" повідомив прем'єр-міністр Арсеній Яценюк, передає "Інтерфакс-Україна".

"Я окремо хотів би наголосити на необхідності співпраці з нашими європейськими партнерами. І те, що Литва зацікавилася й ми підписали попередній меморандум про об'єднання цього Нового Шовкового шляху з поїздом "Вікінг", означає: що у рамках нашої співпраці з Європейським Союзом, у рамках реалізації Угоди про вільну торгівлю до Шовкового шляху будуть долучені не лише Україна, Грузія, Азербайджан, Казахстан і Китай, а й члени ЄС. "Вікінг" із Клайпеди також отримає можливість постачати свої товари безпосередньо в Китай в обхід Росії", - відзначив прем'єр.

Як відомо, у вересні 2015 року "Укрзалізниця" заявила про можливість перевезень вантажів поїздом "Вікінг" із Китаю до Європи. Протокол про наміри був підписаний під час наради керівників залізниць Казахстану, Азербайджану, Грузії та України з питань формування конкурентоздатних тарифних умов на перевезення вантажів у напрямку Азія-Європа-Азія 11 вересня 2015 року в Одесі.

Відзначимо, що потяг комбінованого транспорту "Вікінг" почав курсувати в 2003 році. Учасниками проекту є Україна, Білорусь, Литва, Латвія, а з 2012 року і Болгарія. Загальна протяжність маршруту Іллічівськ (Україна) – Мінськ (Білорусь) – Драугісте (Литва) - 1,766 тис. км.

Обсяг перевезень у складі потяга "Вікінг" за вісім місяців 2015 року становив 3,920 тис. контейнерів, що на 52% перевищує відповідний показник 2014 року.

Варто також додати, що 15 січня 2016 року мінінфраструктури України спільно з "Укрзалізницею" запустили демонстраційний рейс контейнерного потяга Новим Шовковим шляхом за маршрутом Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан-Китай (через Каспійське і Чорне моря), що дістався Китаю на 16-й день шляху - в ніч з 30 на 31 січня 2016 року.

Цей маршрут є новим напрямком Шовкового шляху та альтернативою, що дасть змогу перенаправити вантажопотоки в східному напрямку в обхід території Росії. Він передбачає поромні переправи Чорного і Каспійських морів (Іллічівськ - Батумі та Алят - Актау-Порт) і має бути конкурентним порівняно з традиційним сухопутним маршрутом.

На сьогодні в українському уряді також очікують приєднання до проекту Туркменістану та його розвитку в напрямку постачання палива, зокрема, скрапленого газу й нафтопродуктів.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.