Як Туреччина допомагає РФ обійти санкції, створюючи проблеми для себе

Аналітика коротко
Середа, 4 травня 2022, 13:00

Туреччина допомагає Україні, підтримує політично та зброєю. А турецькі "Байрактари" вже стали одним із символів боротьби України проти агресора. Але одночасно турецький уряд допомагає Росії та росіянам обходити санкційний тиск, запроваджений Заходом.

Про те, що відбувається, чим це загрожує і наскільки серйозною є проблема, читайте в статті редактора "Європейської правди" Сергія Сидоренка Три компанії для росіян: як Туреччина допомагає агресору обходити санкції.

Цього тижня президент Володимир Зеленський в інтерв’ю грецькому виданню ERT розкритикував політику, яку проводить Туреччина.

Україну непокоїть інформація про створення у Туреччині кількох авіакомпаній, мета яких – дозволити росіянам обійти накладені на них санкції.

Особливу вагу має те, що ці авіакомпанії створюють за сприяння турецького уряду. Київ непокоїть те, що йдеться про централізований, масштабний процес.

Від початку квітня, коли вже було зрозуміло, що війна затягнеться надовго, а санкції проти РФ – ще надовше, у Туреччині вирішили, що за таких ризиків краще створити компанії, які будуть обслуговувати винятково росіян, тобто літати лише до Росії.

В Туреччині вже створили дві авіакомпанії - Southwind Airlines і Mavi Gök Aviation (або MGA Aviation). Очікується створення також третьої компанії, назва якої ще не визначена, розповіло джерело ЄвроПравди. 

Та в чому проблема, якщо Анкара не порушує санкції з тієї простої причини, що вона до них не приєдналася – Туреччина стала єдиною державою-членом НАТО, яка взагалі не наклала економічних санкцій на РФ після вторгнення.

Як вже розповідала ЄвроПравда, Туреччина справді намагається сумістити військову підтримку Києва та business as usual з Москвою, балансуючи між цими векторами.

Та додатковою проблемою є те, що цей баланс із часом схиляється в бік Росії. На прикладі авіації це добре помітно.

Так, через відмову Анкари доєднатися до авіаційних санкцій рейси Turkish Airlines з Росії до Стамбула стали одним з головних "вікон в Європу" для росіян. Ними усі бажаючі громадяни РФ, маючи шенгенську візу, можуть полетіти з Москви до столиць ЄС, до США тощо.

З іншого боку, РФ оголосила про відновлення рейсів "Аерофлоту" до Стамбула з 6 травня. Та це тільки початок. Москва поставила вимогу: більше рейсів "Аерофлоту" в обмін на збільшення турецьких рейсів, які потрібні Анкарі.

Вже ближчим часом Туреччина опиниться перед складним вибором.

Дозвіл на польоти Azur Air та "Аерофлоту" легалізує обхід санкцій. В останньому випадку – ще й російською держкомпанією!

Та ключова проблема в тому, що уряд Росії в березні фактично конфіскував сотні лізингових бортів, що належать західним компаніям. І це лише питання часу, коли лізингодавці спробують арештувати їхні літаки у турецьких аеропортах для відшкодування збитків.

Тож, виконання рейсів російськими компаніями на конфіскованих літаках буде потребувати гарантій від турецької влади. Втручання турецької влади у цей процес напевно запустить загострення у відносинах Анкари з США та Євросоюзом (лізингодавці – компанії з ЄС).

Словом, Туреччина розпочала дуже ризиковану для себе гру.

І це ще не все. Паралельно з вирішенням туристичної проблеми Туреччина створює низку інших.

Докладніше - у матеріалі Сергія Сидоренка Три компанії для росіян: як Туреччина допомагає агресору обходити санкції.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
Реклама: