Україна не хоче відмовлятися від спецмит на імпорт легкових авто

Середа, 6 серпня 2014, 13:58

Україна готова продовжувати дискусії з Японією з приводу її претензій у зв'язку з введеними в 2013 році спеціальними захисними заходами щодо імпорту легкових автомобілів.

Однак за відсутності компромісу Київ має намір продовжувати дію спецмит до кінця терміну їх застосування, заявив урядовий уповноважений з питань євроінтеграції Валерій П'ятницький.

Про це повідомляє Інтерфакс.

"З одного боку, Японія приєдналася до санкцій проти РФ і підтримує Україну, а з іншого - є цей кейс (обставини - ІФ). У нас дуже тісні контакти, ми намагаємося врегулювати це питання. На жаль, японська сторона поки не демонструє доброї волі в цьому контексті, і це нас певною мірою прикро дивує. Ми пропонували варіант врегулювання питання, який Японію, я думаю, міг задовольнити на 100%. Тому в даному випадку, на мій погляд, японці повинні замислитися - підтримують вони нас чи ні", - сказав він на брифінгу в Києві в середу.

При цьому П'ятницький підкреслив, що Японія пропонує Україні сьогодні ряд серйозних проектів, зокрема щодо модернізації Бортницької станції аерації, оптимізації використання вугілля при виробництві електроенергії.

"І на такому тлі це (спецмита на авто - ІФ) - настільки дрібне питання, що, думаю, ми будемо й далі працювати, щоб не продовжувати цю дискусію. Але можемо і продовжити, - у нас є відповідні ресурси, професійна підготовка, і в результаті, якщо обидві сторони наполягатимуть на своєму, наші заходи діятимуть до кінця, як заплановано, а в кінці буде якесь рішення органу вирішення суперечок про доцільність або недоцільність застосування цих заходів. Якщо мета - правове змагання, можемо позмагатися", - зазначив П'ятницький.

Як повідомлялося, генеральний директор Світової організації торгівлі (СОТ) 20 червня сформував панель арбітрів для розгляду претензій Японії до України у зв'язку з введеними в 2013 році спецмитом щодо імпорту легкових автомобілів. Австралія, ЄС, Індія, Корея, Росія, Туреччина і США зарезервували за собою право брати участь в панельному розгляді як треті особи.

За наявною інформацією, це перший панельний розгляд для України після вступу її до СОТ в 2008 році.

Як повідомлялося, Японія наприкінці жовтня 2013 року ініціювала консультації з Україною з приводу введених навесні того ж року обмежень імпорту легкових автомобілів. На думку Токіо, ці заходи були введені врозріз із положеннями Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ) та Угоди СОТ про захисні заходи. Японська влада вважає, що у Києва були відсутні достатні підстави для введення таких обмежень (збільшення імпорту, серйозний збиток для вітчизняної промисловості, причинно-наслідкові зв'язки). Крім того, на думку Токіо, були порушені процедурні вимоги при введенні захисних заходів.

В Україні з 14 квітня 2013 року строком на три роки були введені спеціальні мита на імпорт нових легкових автомобілів об'ємом бензинового двигуна 1000-1500 куб. см в розмірі 6,46% і 1500-2200 куб. см - 12,95% незалежно від країни походження та експорту.

За рік Україна знизила розмір мит на третину, а з 14 квітня 2015 року вони будуть знижені втричі порівняно з початковим рівнем. За словами представників Мінекономрозвитку, Київ розраховує, що таке рішення задовольнить країни-імпортери.

Варто відзначити, що ЄС та США також виступають проти введення спецмит на імпорт легкових авто.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua