У Білорусі висунули звинувачення трьом опозиційним журналістам

П'ятниця, 9 листопада 2018, 10:51

Кореспондента російської редакції Deutsche Welle у Мінську Павлюка Биковського звинуватили в незаконному доступі до платного сервісу державного агентства "БелТА". 

Йому загрожує штраф у 4 тисяч білоруських рублів (понад 1,5 тисячі євро), пише DW.

Биковського звинуватили у "несанкціонованому доступі до комп'ютерної інформації, скоєному з корисливою або особистою зацікавленістю", а саме в доступі до платної послуги держагентства "БелТА".

Допит у Слідчому комітеті тривав півтори години. З Биковського взяли підписку про невиїзд і "належну поведінку".

Таке ж звинувачення за частиною 2 статті 349 Кримінального кодексу Білорусі в четвер висунули і головній редакторці агенції БелаПАН Ірині Лєвшиній і редакторці новин порталу Tut.by Галині Уласик. За словами Лєвшиної, від неї вимагають відшкодування понад 12 тисяч білоруських рублів. Уласик повідомила, що звинувачення їй висунули за тією ж статтею, а збиток оцінили у близько 17 тисяч рублів.

Вранці 7 серпня співробітники Слідчого комітету прийшли з обшуками в офіси інтернет-порталу Tut.by і інформаційного агентства БелаПАН, а також в квартирі журналістів цих компаній. Близько 20 журналістів цих видань затримали і допитали.

Слідчий комітет відкрив кримінальну справу через "повідомлення державного інформагентства БелТА про збої під час здійснення доступів до платної підписки послуг, які надавалися названим підприємством одному з його замовників". 8 серпня білоруські силовики також прийшли з обшуком до Биковського.

Пізніше журналістів відпустили, оголосивши їм підозру. Журналістів і редакції підтримали Євросоюз, Рада Європи та США.

Як стверджує МВС Білорусі, в 2017 і 2018 роках без відома і згоди держагентства було здійснено понад 15 тисяч підключень до інформації, що зберігається в його комп'ютерній системі.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua