Любов Акуленко

виконавчий директор ГО "Український центр європейської політики"
Всі публікації автора
Третя спроба: чи стане перевірка транспорту в Україні схожою на європейську
Нова редакція урядового закону про перевірку транспортних засобів спирається на норми ЄС, але дещо дивно трактує частину з них. Запропоновані норми часто більш жорсткі, аніж ті, що діють в Євросоюзі.
Де буксує євроінтеграція? Дві сфери, в яких уряду варто прискоритися
Для деяких секторів потрібна найвища політична воля, адже там більше чотирьох років не відбувається виконання євроінтеграційних зобов’язань. Ці сектори – транспорт і митниця.
Нова мета для України та ЄС: до чого варто прямувати у відносинах з Брюсселем
Невже обмін інформацією між митними органами – це наша найбільш амбітна мета в рамках Угоди про асоціацію? Ми не можемо вимагати створення митного союзу з ЄС, але можемо запропонувати не менш амбітну ідею.
Небезпечний вантаж дійшов до Ради: досвід ЄС проти техногенних аварій
Лише за 2017 рік сталось 33 аварійні ситуації під час перевезення небезпечного вантажу, внаслідок яких природне середовище "збагатилось" 134 тоннами промислового сміття. Як попередити такі трагедії? На допомогу може прийти досвід ЄС.
Топ-6 євроінтеграційних завдань для Ради: проблемні місця у виконанні Угоди
Багато важливих євроінтеграційних законопроектів роками лежать у Верховній раді. Як наслідок, станом на кінець 2017 року Україна навіть на чверть не виконала своїх зобов’язань. Нинішній рік для Ради має стати передвиборчим. Тож чи побачимо ми ривок перед фінішем?
Рятівні 50: чи запрацюють в Україні європейські обмеження швидкості авто
Європейські країни вже давно йдуть шляхом втілення комплексного підходу до зменшення смертності на дорогах. Так, остання Європейська програма дорожньої безпеки має мету – зменшити смертність на дорогах на 50% до 2020 року порівняно з 2010 роком.
Перевірки авто по-новому: чи запрацює в Україні європейська система техогляду
Відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, Україна найближчим часом має провести реформу сфери технічного огляду. Однак депутати думають інакше, пропонуючи систему, яка створює поле для корупції та спотворює поняття євроінтеграції.
Підсумки року: успіхи та провали у виконанні Угоди про асоціацію
Україна виконала лише 10 зобов’язань, передбачених Угодою про асоціацію на цей період. Але це близько 11% від загальної кількості завдань - масштаб відставання очевидний. Та й це далеко не всі проблеми. Не обійшлося й без викривлень положень актів ЄС під час їх імплементації.
Прихована загроза: що може заблокувати український агроекспорт
Україна потроху здобуває лояльність європейського ринку харчової продукції. Приємний бонус – збільшення експорту продукції з доданою вартістю. Однак, як завжди, експорт може «зависнути» в повітрі. ЄС може в будь-який момент зупинити експорт через невідповідність законодавства України у сфері контролю за кормами.
Євроінтеграційна осінь: які вимоги ЄС має виконати Верховна рада
Останнім часом Угоді про асоціацію між Україною та ЄС приділялося чимало уваги у словах найвищих представників влади. Однак якими є реальні євроінтеграційні завдання України у новому політичному сезоні? І чому нам уже варто готуватися до ложки дьогтю?
Угода без ейфорії: хто заважає Україні виконати асоціацію з ЄС
Ще одна проблема, що руйнує асоціацію – блокування з боку бізнес-груп. Європейські директиви в більшості запроваджують прозорі правила для українського бізнесу. Це вигідно більшості бізнесів – але не тим, хто звик працювати "на договорняках".
Зміни не для всіх: що означатиме перехід на європейський стандарт водійських посвідчень
У країнах ЄС зазвичай для водіїв 1-ї групи діє спрощена система – достатньо перевірити зір/заповнити декларацію про стан здоров’я. Вимоги до підтвердження здоров’я зростають лише після досягнення 50-річного віку або залежно від тяжкості умов праці.
Подвійний контроль: як ЄС контролює неурядові організації та як це хочуть робити в Україні
Доброчесні неурядові організації не бояться звітувати до найменших деталей включно, адже це закладено у саму сутність їхньої роботи. Однак, введення паралельного звітування викликає припущення, що чиновники потенційно матимуть змогу зводити із ними рахунки.
Чому українські продукти на експорт безпечніші, ніж для себе
Поки Україна не запровадить еквівалентну європейській систему держконтролю з усіма її необхідними механізмами, то "цінуватиме" європейського споживача вище за вітчизняного, залишаючи преференції виробникам небезпечної продукції.
Безпечна їжа. Як в Україні гарантуватимуть європейську якість продуктів
Україна нарешті зробила крок до європейської системи контролю операторів ринку харчової продукції, без якого ми можемо втратити доступ на ринок ЄС. Поновлення держконтролю за виробництвом завжди вважається злом для бізнесу. Як бізнес зможе захиститися від свавілля контролерів?