Євроінтеграція для залізниці та річок: інфраструктурний день у Раді

Віктор Довгань, заступник глави Мінінфраструктури _ П'ятниця, 01 грудня 2017, 10:03
Версія для друку Коментарі

Наступного тижня Верховна рада має розглянути три важливих "транспортних" законопроекти. Всі вони стосуються імплементації європейських норм, а тому їх прийняття вкрай важливе як для виконання Угоди про асоціацію, так і для розвитку транспортної інфраструктури.

Проект закону "Про внутрішній водний транспорт" №2475а.

Водний транспорт в нас дуже вiдстає… В нас фактично все є для його розвитку – не вистачає лише базового закону, який би регулював функціонування внутрішніх водних шляхів. Ми нiяк не можемо прийняти цей закон, подолати монополiю та впустити iнших гравцiв до наших рiчкових кордонiв.

Ми самi стримуємо використання транспортного потенціалу річок у повній мірі та створюємо умови для скорочення інвестицій, а це – суттєвий рівень зносу інфраструктури та вiдсутнiсть бюджетних коштів на її утримання, я вже не кажу про гостру нестачу флоту для перевезень вантажів річками.

Навiть i не смiшно – рiчки є, а потужностей немає… Хоча ми – країна з однією з найбільших судноплавних річок (Дніпро, що протікає через всю територію України), i не можемо в повному обсязі забезпечити комплексний розвиток внутрішнього водного транспорту!

Чому важливий цей проект? Вiн базується на моделi утримання внутрішніх водних шляхів країн ЄС.

В його повноваженнях – визначення джерел фінансування витрат на утримання, ремонт та реконструкцію судноплавних гідротехнічних споруд, визначення умов звільнення суден від плати за шлюзування, портових зборів в морських портах i багато, багато iншого.

Проект передбачає цілу низку новацій для переміщення вантажопотоків з автомобільних доріг на внутрішній водний транспорт. Натомiсть відсутність надійного економічного механізму утримання судноплавних гідроспоруд несе загрозу виникнення техногенної катастрофи.

Це – не просто папірець. Цей проект – це сприяння розвитку берегової інфраструктури, покращення стану річкового господарства, сприяння розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері водного транспорту та залучення нових інвестицій, якi нам так потрiбнi I якi ми можемо отримати завдяки цьому проекту. 

Проект закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері убезпечення експлуатації колісних транспортних засобів" №7317.

Хочу, щоб ви поглянули тверезо на ситуацiю з розвитком автомобільного транспорту – вiн є стратегічним в ланцi державної економічної політики нашої країни, але низка серйозних проблем – таких як неналежний рівень якості та безпеки перевезень та соціального захисту персоналу, а також низька енергоефективність автомобільного транспорту – негативно впливає як на рівень життя населення, так i на економічне зростання держави в цiлому.

Ми пропонуємо імплементувати 7 актів законодавства Європейського Союзу, які сприятимуть підвищенню рівня безпеки на автотранспорті, створенню для водіїв сприятливих умов праці, зниженню рівня аварійності на дорогах, а також підвищенню відповідальності перевізників та водіїв транспортних засобів.

Що це дасть? З прийняттям акту матимемо багато економічних та соціальних переваг для споживачів послуг автотранспорту, представників бізнесу та суспільства в цілому.

Суспільство і держава побачать нарештi поповнення бюджету та зниження рівня аварійності та шкідливих наслідків діяльності автотранспорту.

Перевізники отримають покращення умов ведення бізнесу, а споживачі транспортних послуг, в свою чергу, радiтимуть підвищенiй якості та, головне – безпецi перевезень.

Окрiм цього, ми значно зменшимо техногенний вплив автомобільних транспортних засобів.

Проект закону "Про залізничний транспорт України" №7316.

Тут хочеться одразу straight to the point – зараз ми маємо: жорстке державне регулювання тарифів на залізничні перевезення, фінансове навантаження "Укрзалізниці" соціальними функціями держави та відсутність державних інвестицій в галузь. I це привело нас до картини стрімкого старіння основних фондів галузі. В першу чергу, це стосується рухомого складу, який вже давно i дуже сумлiнно чекає на iнвестицii.

Застарілі методи регулювання залізничної галузі не відповідають сучасним умовам та стримують розвиток конкуренції на ринку залізничних перевезень. Через такi умови, м’яко кажучи, не дуже привабливi для галузi, наразi у нас досить низький рівень конкуренції на ринку залізничних перевезень, відсутня державна підтримка інноваційного розвитку галузі, i (взагалi якийсь нонсенс!) – збитковi пасажирськi перевезення субсидованi за рахунок вантажних.

А цi проблеми з’явились через систематичний дефіцит інвестиційних ресурсів. Адже для подальшого розвитку та функціонування залізничного транспорту нам потрiбнi структурнi перетворення!

Що дасть проект? Законопроект дозволить нам побудувати ефективне конкурентне середовище на ринку залізничних перевезень, вдосконалити ринковi механізми господарювання на залізничному транспорті, побудувати новi структури взаємовідносин мiж учасниками перевізного процесу.

Ми все говоримо про інтеграцію України до ЄС, а не можемо поки навiть iнтегрувати закон у наше законодавство.

Залізнична система страждатиме, поки ми не сформуємо нормальнi, здоровi умови для її iснування.

Тому нам треба разом – i це суттєво – вжити кардинальних заходів для удосконалення системи державного регулювання у сфері залізничного транспорту.

* * * * *

Немає сенсу заперечувати очевидне – в нашій країні ще багато проблем. Але це аж ніяк не дає права на бездіяльність. Навiть у найскрутнiшi моменти ми могли взяти та зробити те, що необхiдно.

Зараз у нас є всi можливостi для перетворень, глобальних реформ, адже ми на новому етапi розвитку – як економiчного, так i соцiального. І тому треба активно пiдтримувати та наполягати на прийняттi таких важливих для всiєї країни законопроектiв та виконанні Угоди про асоціацію з ЄС.

На початку грудня інфраструктурний день у парламенті – давайте допоможемо народним депутатам прийняти правильне рішення.

 

Автор: Віктор Довгань,

заступник глави Мінінфраструктури з питань європейської інтеграції

Публікації в рубриці "Експертна думка" не є редакційними статтями і відображають виключно точку зору автора

ЧИТАЙ ТАКОЖ
ПУБЛІКАЦІЇ
Андерс Самуельсен, міністр закордонних справ Данії

Існує найкраща відповідь на російську агресію: стаття глави МЗС Данії

Не думаю, що хто-небудь очікував легкості у виконанні програми реформ такого масштабу. Процес реформування вже досяг критичного моменту, і є потужні сили, які протистоять реформам – бо відчувають особисту загрозу від змін в Україні...

Сергій Сидоренко, Європейська правда, Мюнхен

Україна в довгій шухляді: в Мюнхені визначили нові пріоритети світової безпеки

Цього року Україну в Мюнхені чекав нехай не бойкот, але байдужість. Вперше Петру Порошенко довелося виступати у майже порожньому залі. Українське питання зникло також із виступів іноземних політиків. Натомість добрих новин можна відзначити дві...







Юрій Панченко, Європейська правда

10 років невизнання: чи існують для України причини розпочати відносини з Косовом

Косово святкує десяту річницю своєї незалежності. Всі ці 10 років позиція офіційного Києва була незмінною: ми не визнаємо незалежність Косова та вважаємо цей регіон невід'ємною частиною Сербії. 10 років тому це рішення виглядало відносно логічним. А зараз?

Микола Капітоненко, МЦПД

Розмова про цінності: що сказав та про що промовчав Петро Порошенко в Мюнхені

Європейці прекрасно бачать рівень деградації демократичних інститутів та захисту прав. Наше повчання Заходу на тему цінностей виглядає не дуже переконливо. Так само, як слова, що ані політика, ані бізнес не можуть існувати окремо від цінностей. Як ми точно знаємо - можуть (рос.)


АВТОРИЗАЦІЯ


УВІЙТИВІДМІНИТИ
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter