Євроінтеграція для залізниці та річок: інфраструктурний день у Раді

Віктор Довгань, заступник глави Мінінфраструктури _ П'ятниця, 01 грудня 2017, 10:03
Версія для друку Коментарі

Наступного тижня Верховна рада має розглянути три важливих "транспортних" законопроекти. Всі вони стосуються імплементації європейських норм, а тому їх прийняття вкрай важливе як для виконання Угоди про асоціацію, так і для розвитку транспортної інфраструктури.

Проект закону "Про внутрішній водний транспорт" №2475а.

Водний транспорт в нас дуже вiдстає… В нас фактично все є для його розвитку – не вистачає лише базового закону, який би регулював функціонування внутрішніх водних шляхів. Ми нiяк не можемо прийняти цей закон, подолати монополiю та впустити iнших гравцiв до наших рiчкових кордонiв.

Ми самi стримуємо використання транспортного потенціалу річок у повній мірі та створюємо умови для скорочення інвестицій, а це – суттєвий рівень зносу інфраструктури та вiдсутнiсть бюджетних коштів на її утримання, я вже не кажу про гостру нестачу флоту для перевезень вантажів річками.

Навiть i не смiшно – рiчки є, а потужностей немає… Хоча ми – країна з однією з найбільших судноплавних річок (Дніпро, що протікає через всю територію України), i не можемо в повному обсязі забезпечити комплексний розвиток внутрішнього водного транспорту!

Чому важливий цей проект? Вiн базується на моделi утримання внутрішніх водних шляхів країн ЄС.

В його повноваженнях – визначення джерел фінансування витрат на утримання, ремонт та реконструкцію судноплавних гідротехнічних споруд, визначення умов звільнення суден від плати за шлюзування, портових зборів в морських портах i багато, багато iншого.

Проект передбачає цілу низку новацій для переміщення вантажопотоків з автомобільних доріг на внутрішній водний транспорт. Натомiсть відсутність надійного економічного механізму утримання судноплавних гідроспоруд несе загрозу виникнення техногенної катастрофи.

Це – не просто папірець. Цей проект – це сприяння розвитку берегової інфраструктури, покращення стану річкового господарства, сприяння розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері водного транспорту та залучення нових інвестицій, якi нам так потрiбнi I якi ми можемо отримати завдяки цьому проекту. 

Проект закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері убезпечення експлуатації колісних транспортних засобів" №7317.

Хочу, щоб ви поглянули тверезо на ситуацiю з розвитком автомобільного транспорту – вiн є стратегічним в ланцi державної економічної політики нашої країни, але низка серйозних проблем – таких як неналежний рівень якості та безпеки перевезень та соціального захисту персоналу, а також низька енергоефективність автомобільного транспорту – негативно впливає як на рівень життя населення, так i на економічне зростання держави в цiлому.

Ми пропонуємо імплементувати 7 актів законодавства Європейського Союзу, які сприятимуть підвищенню рівня безпеки на автотранспорті, створенню для водіїв сприятливих умов праці, зниженню рівня аварійності на дорогах, а також підвищенню відповідальності перевізників та водіїв транспортних засобів.

Що це дасть? З прийняттям акту матимемо багато економічних та соціальних переваг для споживачів послуг автотранспорту, представників бізнесу та суспільства в цілому.

Суспільство і держава побачать нарештi поповнення бюджету та зниження рівня аварійності та шкідливих наслідків діяльності автотранспорту.

Перевізники отримають покращення умов ведення бізнесу, а споживачі транспортних послуг, в свою чергу, радiтимуть підвищенiй якості та, головне – безпецi перевезень.

Окрiм цього, ми значно зменшимо техногенний вплив автомобільних транспортних засобів.

Проект закону "Про залізничний транспорт України" №7316.

Тут хочеться одразу straight to the point – зараз ми маємо: жорстке державне регулювання тарифів на залізничні перевезення, фінансове навантаження "Укрзалізниці" соціальними функціями держави та відсутність державних інвестицій в галузь. I це привело нас до картини стрімкого старіння основних фондів галузі. В першу чергу, це стосується рухомого складу, який вже давно i дуже сумлiнно чекає на iнвестицii.

Застарілі методи регулювання залізничної галузі не відповідають сучасним умовам та стримують розвиток конкуренції на ринку залізничних перевезень. Через такi умови, м’яко кажучи, не дуже привабливi для галузi, наразi у нас досить низький рівень конкуренції на ринку залізничних перевезень, відсутня державна підтримка інноваційного розвитку галузі, i (взагалi якийсь нонсенс!) – збитковi пасажирськi перевезення субсидованi за рахунок вантажних.

А цi проблеми з’явились через систематичний дефіцит інвестиційних ресурсів. Адже для подальшого розвитку та функціонування залізничного транспорту нам потрiбнi структурнi перетворення!

Що дасть проект? Законопроект дозволить нам побудувати ефективне конкурентне середовище на ринку залізничних перевезень, вдосконалити ринковi механізми господарювання на залізничному транспорті, побудувати новi структури взаємовідносин мiж учасниками перевізного процесу.

Ми все говоримо про інтеграцію України до ЄС, а не можемо поки навiть iнтегрувати закон у наше законодавство.

Залізнична система страждатиме, поки ми не сформуємо нормальнi, здоровi умови для її iснування.

Тому нам треба разом – i це суттєво – вжити кардинальних заходів для удосконалення системи державного регулювання у сфері залізничного транспорту.

* * * * *

Немає сенсу заперечувати очевидне – в нашій країні ще багато проблем. Але це аж ніяк не дає права на бездіяльність. Навiть у найскрутнiшi моменти ми могли взяти та зробити те, що необхiдно.

Зараз у нас є всi можливостi для перетворень, глобальних реформ, адже ми на новому етапi розвитку – як економiчного, так i соцiального. І тому треба активно пiдтримувати та наполягати на прийняттi таких важливих для всiєї країни законопроектiв та виконанні Угоди про асоціацію з ЄС.

На початку грудня інфраструктурний день у парламенті – давайте допоможемо народним депутатам прийняти правильне рішення.

 

Автор: Віктор Довгань,

заступник глави Мінінфраструктури з питань європейської інтеграції

Публікації в рубриці "Експертна думка" не є редакційними статтями і відображають виключно точку зору автора

ЧИТАЙ ТАКОЖ
powered by lun.ua
ПУБЛІКАЦІЇ
Юрій Панченко, Європейська правда

Уряд на свята: що стоїть за ротацією польської влади

Пауза у реконструкції уряду Польщі одночасно означає збереження нинішнього курсу щодо України. Головний дипломат поки зберігає свою посаду, а отже, найближчі півтора місяці МЗС Польщі продовжить старанно торпедувати відносини з Україною.

Сергій Сидоренко, Таллінн-Сауе-Київ

Інтернет-врядування та українські реалії: чи можливо повторити зразкову естонську реформу

Надто часто доводиться чути: "Естонія – не Україна". Мовляв, у нас сільське населення, низька комп'ютерна грамотність, відсутність комп’ютерів у людей... Лунають тисячі причин, через які нібито "ми так не зможемо". Але насправді цей стереотип легко зруйнувати...







Сергій Сидоренко, Європейська правда

Досить неправди: що не так в українсько-угорському освітньому конфлікті

Українське питання в Угорщині – яскрава ілюстрація терміну "пост-правда". Байдуже, якою є реальність; важливо, що про неї кажуть. Фраза про повну заборону навчання угорською, згадана в заяві МЗС, не обмежується лише урядовим сайтом...

Павло Клімкін, міністр закордонних справ України

Старші брати лишилися в минулому: Павло Клімкін про вимоги щодо освітнього закону

Наш намір посилити в Україні позиції української мови викликав у сусідів спонтанний протест. Виходить, що Україні не дозволено те, що дозволено решті країн, виходить, що українці мали б і надалі залишатися комфортними для всіх.

Олена Омельченко, «Ілляшев та Партнери»

ЄС посилює торговельний захист: що треба врахувати Україні

ЄС пішов на масштабні зміни законодавства про боротьбу з демпінговим імпортом. При ухваленні рішення про запровадження захисних заходів буде враховуватися частка держави в економіці, незалежність фінсектора і навіть соціальні та екологічні стандарти.


АВТОРИЗАЦІЯ


УВІЙТИВІДМІНИТИ
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter