Яким чином російська нафта потрапляє до ЄС і що з цим робити

Аналітика коротко
Понеділок, 1 серпня 2022, 12:02

Існує суттєва загроза того, що без додаткових вторинних санкцій російська нафта буде продовжувати надходити в Європу в обхід ембарго – у формі нафтопродуктів з третіх країн.

Про це і про те, як забезпечити реальну заборону на російську нафту та нафтопродукти, читайте в колонці експерта з кліматичної та енергетичної політики, менеджера Stand With Ukraine Олега Савицького Ембарго в прольоті: як європейські країни продовжують споживати російське пальне.

Шостий пакет санкцій ЄС, який був прийнятий 3 червня, нагадує експерт, забороняє морський імпорт російської нафти з 5 грудня 2022 року, а з 5 лютого 2023 року – імпорт нафтопродуктів з РФ. Ембарго зі свого боку Велика Британія оголосила ще 8 березня, обіцяючи, що до кінця року заборонить імпорт російської нафти та нафтопродуктів.

Втім, як виявляється, європейські авіакомпанії не поспішають позбуватися російського пального та на додаток купують його в Індії, заплющуючи очі на те, що воно виготовлене з російської нафти.

Савицький зазначає, що згідно з інформацією Russia Fossil Tracker – проєкту, який спрямований на облік та висвітлення експорту енергоносіїв Росії після вторгнення в Україну, від початку повномасштабного вторгнення Росія заробила 132 мільярди євро на експорті викопного палива на світові ринки.

Аналітики Centre for Research on Energy and Clean Air, які збирають дані для проєкту, описали постачання нафтопродуктів російського походження з Індії до Європи як "важливу лазівку, яку потрібно закрити".

Індія є третім за величиною джерелом імпорту авіаційного палива до Європи. При цьому наразі Індія значно збільшує імпорт російської сирої нафти, що перенаправляється з Європи.

Отже, пише у своїй колонці менеджер Stand With Ukraine, великий торговий потік авіаційного палива з Індії до Європи стає все більш російським.

В червні Індія стала другим за величиною покупцем російської нафти після Китаю.

Авіакомпанії Великої Британії та ЄС, вважає Олег Савицький, повинні бути чесними щодо того, де вони купують пальне для своїх літаків, а також розкривати ті кроки, яких вони вживають, щоби бюджети на закупівлю палива не фінансували російську війну або репресії в інших автократичних режимах.

Щоб нафтове ембарго почало працювати та було справді дієвим, вторинні санкції, впевнений експерт, мають бути накладені на нафтотрейдерів, страхові компанії та всі інші бізнеси, що задіяні у поставках російської нафти.

Також необхідно, щоб уряди вживали системних заходів для скорочення попиту на російське паливо, які також необхідні для подолання кліматичної кризи та досягнення цілей Європейського зеленого курсу з декарбонізації економіки.

Зокрема, для скорочення споживання авіаційного палива екологічні організації в ЄС закликають Єврокомісію заборонити перельоти на короткі відстані та скасувати податкові пільги для авіакомпаній, які надають їм перевагу над залізничними перевезеннями.

Ще одним надзвичайно ефективним способом зменшення споживання палива може бути заохочення людей менше використовувати автомобілі, а також електрифікація комерційного транспорту.

Докладніше - у колонці Олега Савицького Ембарго в прольоті: як європейські країни продовжують споживати російське пальне.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.