Ще одна справа проти РФ: як просувається розслідування по збитому MH17

Аналітика коротко
Субота, 19 березня 2022, 11:36

Проти Росії відкрито ще одну справу, що стосується збитого 17 липня 2014 року рейсу MH17 Малайзійських авіаліній.

Паралельно зі слуханнями в Окружному суді міста Гаага Австралія разом із Нідерландами розпочали справу в Міжнародній організації цивільної авіації (ICAO).

Про те, навіщо став потрібен додатковий арбітраж і чи може він вплинути на ключову справу, що розглядається судом Гааги читайте в статті експерта з авіаційного права, партнера в ЮФ "Анте" Андрія Гука Покарання не уникнути: що дає новий процес проти РФ щодо катастрофи MH17.

Нагадаємо, Австралія, Королівство Бельгії, Малайзія, Королівство Нідерландів і Україна беруть участь у Спільній слідчій групі (ССГ) для координації міжнародного кримінального розслідування, щоби ті, хто збив літак рейсу МН17, постали перед правосуддям.

За першими результатами розслідування ССГ обвинувачення висунуто поки що чотирьом особам, які постали перед судом у спеціально побудованому судовому комплексі Окружного суду міста Гаага в Схіпхолі.

Вироку варто очікувати не раніше кінця нинішнього року.

ССГ та прокуратура Нідерландів дійшли висновку, що Російська Федерація має нести відповідальність за ці злочини, а також за те, що не виконує свої зобов’язання співпрацювати, у тому числі відповідно до Резолюції Ради Безпеки ООН №2166 (2014).

Резолюція вимагає, щоб особи, відповідальні за збиття літака рейсу MH17, були притягнуті до відповідальності і щоб усі держави повністю співпрацювали і доклали усіх зусиль для встановлення відповідальності.

За підсумками попередніх результатів розслідування Нідерланди та Австралія розпочали перемовини з РФ щодо її відповідальності та компенсацій, але остання в односторонньому порядку вийшла з переговорів.

Це відкрило цим країнам шлях для звернення до Ради ICAO. Зазначена Рада вирішує розбіжності між країнами, що стосуються Чиказької конвенції про міжнародну цивільну авіацію.

Відповідну скаргу Нідерланди та Австралія подали 14 березня. Серед іншого, вони вимагають компенсації від Росії за збиття літака. Уряд Нідерландів очікує від аудиторської палати розрахунку суми збитків. 

Щоправда, варто визнати: на жаль, Рада ICAO має обмежені можливості для впливу на країну, яка порушує Чиказьку конвенцію та не виконує її рішень. Попри це, не варто применшувати можливості, що дає цей арбітраж. Наприклад, у 2021 році Катар зняв повітряну блокаду через Раду ІСАО. 

Повертаючись до справи про MH17, також слід розуміти, що кримінальне розслідування ССГ продовжується, і основний напрямок зараз – це встановлення ланцюга командування та виконавців, відповідальних за збиття літака. Тобто слід очікувати нових обвинувачених в Окружному суді Гааги.

Наскільки відомо автору, українські дипломати та юристи готують ще не один неприємний сюрприз для Росії, аж до питання про виключення з різних організації ООН та розірвання двосторонніх угод про повітряне сполучення з різними країнами, які підтримують Росію.

Докладніше - у матеріалі Андрія Гука Покарання не уникнути: що дає новий процес проти РФ щодо катастрофи MH17.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.